Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
Reklama
Komunikacja miejska

Jak zachęcić do jazdy autobusami? Władze Kalisza kupują "elektryki"

W kaliskim ratuszu podpisano umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę 19 zeroemisyjnych pojazdów i ładowarek.
Na zdj. autobus elektryczny.
Kalisz kupuje autobusy elektryczne.

Autor: www.solarisbus.com

Źródło: prawa ograniczone - materiały prasowe

"Wielka transformacja" w Kaliszu

Prezydent Kalisza Krystian Kinastowski powiedział, że "już za rok pasażerowie będą mogli korzystać z komfortowych i ekologicznych pojazdów". – Jestem przekonany, że nowoczesne autobusy będą stanowiły kolejną zachętę do podróżowania komunikacją miejską – powiedział Kinastowski.

Prezes zarządu Kaliskich Linii Autobusowych (KLA) Elżbieta Binder powiedziała, że dzięki tej inwestycji komunikację miejską czeka „wielka transformacja”. To będą pierwsze elektryczne pojazdy komunikacji publicznej w Kaliszu. Dzięki temu 30 proc. naszego taboru będą stanowiły pojazdy zeroemisyjne – powiedziała Blinder. Dodała, że przyczynią się m.in. do zmniejszenia smogu i hałasu, umożliwią też precyzyjne analizy związane z liczbą pasażerów i rejestracją przejazdów.

Zamówione Solarisy Urbino 12 electric są wyposażone w baterie nowej generacji, które pozwalają na całodzienną jazdę bez konieczności ładowania. Spółka KLA zostanie wyposażona w nowoczesną infrastrukturę ładowania - ładowarki dwustanowiskowe oraz ładowarkę mobilną, umożliwiającą elastyczne uzupełnianie energii w dowolnym miejscu.

Dyrektor sprzedaży na Polskę Solaris Bus & Coach Andrzej Sienkiewicz zwrócił uwagę, że autobusy są produkowane w Wielkopolsce. Jak wskazał, elektryczne solarisy jeżdżą już na ulicach blisko 80 polskich miast. Przypomniał, że do tej pory Solaris dostarczył ponad 5,5 tys. pojazdów zeroemisyjnych do 25 krajów Europy, a łączna liczba wyprodukowanych pojazdów marki przekroczyła 26 tys.

W ramach zaplanowanej inwestycji zostaną też wybudowane wiaty i panele fotowoltaiczne. Łączny koszt inwestycji wynosi ponad 72 mln zł, z czego 65 mln zł to koszt zakupu autobusów i ładowarek. Część środków na ten cel, 50 mln zł, pochodzi z dotacji unijnej z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Źródło: Polska Agencja Prasowa
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama