Jak informuje Piotr Adamczyk, rzecznik prasowy Katowice Airport, szczęśliwcem okazał się pan Tomasz, który odlatywał wraz rodziną na wakacje na Teneryfę, na pokładzie Boeinga 737-800 linii lotniczej Enter Air. Mieszkaniec Olkusza regularnie korzysta z siatki połączeń katowickiego lotniska.
Sześciomilionowy pasażer w Katowice Airport z furą prezentów
Dlaczego szczęśliwcem? Ano dlatego, że na sześciomilionowego pasażera spłynął grad podarunków. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, spółka zarządzająca Katowice Airport, ufundowało voucher umożliwiający skorzystanie z saloników business lounge, przejścia fast track i parkingu. Enter Air przekazał bilety dla dwóch osób, które można wykorzystać w ramach oferty ze sprzedaży indywidualnej przewoźnika z wylotem z Katowice Airport. Z kolei Baltona SA przygotowała prezent w postaci walizki kabinowej z zestawem perfum i słodyczy.
- Odprawienie sześciu milionów pasażerów w roku kalendarzowym to kolejny kamień milowy w rozwoju katowickiego lotniska. Cieszymy się, że to wydarzenie miało miejsce na rejsie linii lotniczej Enter Air. Ten polski przewoźnik to ważny partner biznesowy Katowice Airport i lider w segmencie czarterów w naszym porcie lotniczym. W przyszłym roku spodziewamy się dalszego wzrostu liczby podróżnych na katowickim lotnisku. Aktualna prognoza wskazuje, że odprawimy około siedmiu milionów pasażerów - prognozuje Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Prognozy dla Katowice Airport mówią jasno: pasażerów będzie coraz więcej
Najnowsza prognoza ruchu dla Katowice Airport zakłada dalszy duży wzrost liczby obsłużonych pasażerów. GTL SA spodziewa się, że w 2028 roku z siatki połączeń katowickiego lotniska może skorzystać nawet 8 mln podróżnych, a granica 10 mln pasażerów może zostać przekroczona w 2030 roku.
A jak to wyglądało do tej pory? W ciągu dwóch dekad katowicki port przeszedł długą drogę. Ale rozwój nie zawsze był skokowy. Dość powiedzieć, że:
- po raz pierwszy milionowy pasażer w roku kalendarzowym skorzystał z Katowice Airport w 2005 roku,
- dwumilionowy w 2008 r.,
- trzymilionowy dopiero po 7 latach, bo w 2015 r.,
- czteromilionowy w 2018 r.,
- a pięciomilionowy w roku 2023.
W związku z prognozowanym wzrostem ruchu, GTL SA realizuje największy w historii lotniska program inwestycyjny, który potrwa do 2032 r. Najważniejszym celem programu jest zwiększenie przepustowości oraz poprawa standardu infrastruktury terminalowej i parkingowej.
Największa zaplanowana inwestycja to budowa głównego terminalu pasażerskiego wyposażonego w rękawy i połączonego tunelem ze stacją kolejową „Pyrzowice Lotnisko”. W ramach przedsięwzięcia powstanie także centrum przesiadkowe dla autobusów komunikacji publicznej oraz autokarów dalekobieżnych oraz nowy układ drogowy ze strefą Kiss & Fly.
W planach jest także rozbudowa parkingów, w tym budowa parkingu wielopoziomowego. Obecnie trwa przetarg na wybór projektanta głównego terminalu pasażerskiego i infrastruktury towarzyszącej. Postępowanie prowadzone jest w trybie dialogu konkurencyjnego.