Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
Reklama

Auta znikną z osiedlowych uliczek. Powstanie parking przy stacji metra

Mieszkańcy stołecznego Bródna, ale także podwarszawskich miejscowości położonych na północno-wschodniej stronie wreszcie doczekają się parkingu typu P+R przy ostatniej stacji metra. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na wykonanie projektu oraz pozyskanie pozwolenia na budowę tej potrzebnej inwestycji.
Skrzyżowanie ulic przy stacji metra na Bródnie
Przy końcowej stacji metra na warszawskim Bródnie wreszcie ma powstać parking P+R.

Autor: Mateusz Nadworski / Super Express

Źródło: pełne prawa - umowa pracownicza

Stacja metra Bródno jest końcową na wschodnim odcinku metra linii M2. Podczas budowy metra władze miasta obiecywały budowę w tym miejscu parkingu P+R, by mieszkańcy dojeżdżający tu z Ząbek, Marek, Wołomina i Radzymina mieli gdzie zostawić samochody.

Samochody z podwarszawskich miejscowości zatykają osiedlowe uliczki. Parking przy metrze temu zaradzi

Budowę ostatniego odcinka metra na Bródno zakończono we wrześniu 2022 r., ale parkingu jak nie było, tak nie ma. Radny Jan Mencwel w interpelacji dotyczącej tej budowy pisał, że mieszkańcy skarżą się, iż przyjezdni kierowcy wykorzystują do parkowania osiedlowe uliczki.

I oto na stronie ZTM opublikowana została informacja o rozpoczęciu przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dla parkingu P+R Metro Bródno.

Miejski parking ma powstać w południowo-wschodniej części skrzyżowania ulic Kondratowicza i Rembielińskiej. Jego bezpośrednie sąsiedztwo stanowi teren kościelny, lokalne targowisko (od północy w kierunku wejść do stacji metra) oraz tereny mieszkaniowe: na wschód i południe (tu planowane wraz z drogą lokalną).

Zgodnie z koncepcją na tym terenie mają powstać dwa budynki parkingowe z podziemnym łącznikiem.

Parking P+R przy stacji metra Bródno. W planie budowa aż dwóch obiektów

Koncepcja podstawowa zakłada budowę parkingu A z wjazdem od strony ul. Kondratowicza i łącznikiem z drogą lokalną oraz częścią podziemnego łącznika. Parking ma mieć 4 kondygnacje z 256 miejscami parkingowymi (w tym 14 dla niepełnosprawnych) i 68 miejscami dla rowerów. Mają tu też znaleźć się 2 stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Na dachu mają być zamontowane panele fotowoltaiczne. Parking będzie graniczył z lokalnym targowiskiem.

- W pobliżu parkingu pozostanie bazarek, o co zabiegali mieszkańcy. ZTM po uzgodnieniu z dzielnicą Targówek pozostawił część nieruchomości przeznaczonej w planie miejscowym na parking do zagospodarowania na handel. Określenie sposobu i zakresu funkcjonowania handlu w tym miejscu będzie należało do władz dzielnicy oraz kupców - wyjaśnia rzecznik ZTM Tomasz Kunert.

W opcji jest także budowa parkingu B i pozostałej części podziemnego łącznika z niezależnym wjazdem od strony ul. Rembielińskiej. Ten budynek ma mieć 3 kondygnacje, z 219 miejscami parkingowymi (w tym 10 niepełnosprawni) i 48 dla rowerów. Na ostatniej kondygnacji zaplanowano część rekreacyjną dla mieszkańców z ławkami i leżakami.

ZTM informuje, że planuje budowę jednoczesną budowę obu parkingów. Termin składania ofert w przetargu mija 7 marca. 

Źródło: Polska Agencja Prasowa
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama