Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
Reklama

Dojazd do centrum Poznania będzie łatwiejszy. Przetarg na trasę tramwajową

Dobre wieści dla pasażerów komunikacji publicznej w Poznaniu. W środę (4 grudnia) Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM) ogłosiła przetarg na budowę torowiska tramwajowego na ul. Ratajczaka na odcinku od ul. Św. Marcin do ul. Królowej Jadwigi. Nowa trasa ma ułatwić mieszkańcom Wildy i Dębca dojazd do centrum miasta.
Tramwaj w Poznaniu
Tramwaj w Poznaniu - zdj. ilustracyjne.

Autor: Shutterstock

Źródło: Umowa agencja - prawa ograniczone

Inwestycja jest częścią drugiego etapu projektu Program Centrum. W trakcie wcześniejszych prac położono torowisko na ul. Ratajczaka pomiędzy ul. Św. Marcin i ul. 27 Grudnia. W ramach kolejnej odsłony inwestycji wybrany w przetargu wykonawca, oprócz zbudowania linii tramwajowej, wykona roboty związane z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz wybuduje nowe drogi rowerowe i chodniki.

Budowa trasy tramwajowej ma ułatwić mieszkańcom poznańskiej Wildy i Dębca przejazd do centrum miasta. - Nowa trasa będzie również dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe-północ Poznania po wybudowaniu prawoskrętu dla tramwajów z ul. 27 Grudnia w Mielżyńskiego, a w dalszej perspektywie połączenia tramwajowego z Garbar w stronę Naramowic - zaznaczono w komunikacie PIM.

Dodano, że włączenie nowego torowiska w sieć linii tramwajowych wymaga przebudowy skrzyżowania ul. Królowej Jadwigi, Niezłomnych, Matyi i Wierzbięcice. Według zapowiedzi w efekcie znikną schody prowadzące w trzech miejscach do przejścia podziemnego, a dojście na przystanek Wierzbięcice będzie możliwe dzięki nowemu, naziemnemu przejściu dla pieszych z przejazdem rowerowym.

Wraz z inwestycją ruch na ul. Ratajczaka ma zostać uspokojony: odcinek od ul. Św. Marcin do skrzyżowania z ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich będzie strefą zamieszkania. - Po obu stronach ulicy na tym fragmencie przewidziano symetryczne przestrzenie obsadzone drzewami i zielenią niską. Będzie to ciąg z ogródkami i miejscami postojowymi utrzymany w klimacie zielonej alei - opisano w komunikacie PIM.

Dodatkowo, w strefie zamieszkania, pomiędzy ul. Św. Marcin a ul. Ogrodową i Powstańców Wielkopolskich, planowany jest bezprogowy układ kamiennej nawierzchni, która ma nawiązywać wzorem do przebudowanego już odcinka ul. Św. Marcin.

Poznański magistrat poinformował, że na 10 grudnia, na godz. 17, w sali sesyjnej urzędu miasta zaplanowano spotkanie przedstawicieli samorządu i PIM z mieszkańcami. Rozmowy mają dotyczyć budowy trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka.

W publikacji o przetargu podano, że samorząd Poznania ubiega się o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.

Spółka PIM zastrzegła, że może unieważnić postępowanie, w przypadku gdy cena najkorzystniejszej oferty będzie przewyższała kwotę, jaką samorząd lub Aquanet S.A. zamierzają przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji. Postępowanie może zostać unieważnione również w przypadku, gdy zamawiający nie otrzyma planowanego wsparcia finansowego. Oferty w postępowaniu będą przyjmowane do 10 stycznia 2025 r.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Komunikacja z prądem zmian. Kalisz chce kupić elektrobusy

Źródło: Polska Agencja Prasowa
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama