Nowa aplikacja biletowo-informacyjna zaczęła działać z początkiem 2025 r. Na razie testowo, przy udziale pasażerów. Jak informuje rzecznik Kolei Śląskich Bartłomiej Wnuk, w aplikacji pod nazwą Kaeśka można kupować i zwracać bilety, generować faktury, wyszukiwać połączenia oraz informacje o ewentualnej zastępczej komunikacji autobusowej. Aplikacja ma być rozwijana o kolejne funkcje.
Kaeśka, czyli nowa aplikacja informacyjno-biletowa Kolei Śląskich. Z promocyjnymi zniżkami
Prace nad Kaeśką trwały od kilkunastu miesięcy. Po standardowych testach, w ostatnich tygodniach jej działanie sprawdzali pracownicy spółki. Teraz do testowania aplikacji Koleje Śląskie zaprosiły pasażerów - uwagi można przesyłać pod adres [email protected].
- W najbliższych tygodniach w ramach promocji "Testuj z Nami" podróżni kupujący bilety za pomocą Kaeśki mogą skorzystać aż z 30-proc. zniżki na zakup biletów - zachęca rzecznik Kolei Śląskich Bartłomiej Wnuk.
Oferta dla testujących, która ruszyła 1 stycznia 2025 r., będzie obowiązywała do wyczerpania puli biletów promocyjnych. Jednocześnie w innych internetowych kanałach sprzedaży oraz w biletomatach przestała obowiązywać dotychczasowa 10-proc. zniżka.
Z 30-procentowej zniżki w aplikacji można korzystać kupując bilety na przejazdy pojedyncze, w ramach ofert specjalnych czy miesięczne. Z oferty wyłączone są m.in. bilety roczne, bilety w ramach taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej czy Bilety Zakopiańskie.
Nową aplikację Kolei Śląskich można pobierać bezpłatnie na telefony i tablety pracujące w systemach Android i iOS.
Koleje Śląskie należą do samorządu województwa śląskiego. Na kilkunastu liniach w regionie przewożą ponad 20 mln pasażerów rocznie. Ich tabor liczy ponad 60 pociągów, w tym wynajęte. W perspektywie lat 2025-26 liczba ta ma zwiększyć się o 25-30 nowych pociągów.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wspólny bilet na Śląsku zdał egzamin. Co dalej?