Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
Reklama

Kraków. Zmiany w urzędzie miasta. Nowe departamenty zaczną działać w przyszłym roku

Zmiany w Urzędzie Miasta Krakowa. Od 1 lutego 2025 r. zacznie działać osiem departamentów, których celem będzie koordynowanie pracy poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu. Konkursy na dyrektorów departamentów już się zakończyły. Magistrat ogłosił nazwiska zwycięzców.
Na zdj. widzimy widok na Kraków.
Kraków - zdj. ilustracyjne.

Autor: Pixabay

Źródło: Umowa agencja - prawa ograniczone

Zarządzenie o utworzeniu departamentów prezydent Krakowa wydał 21 listopada. 

Intencją tych zmian jest racjonalizacja pracy urzędu, połączenie wydziałów, które dublowały swoje kompetencje, stworzenie możliwości oszczędności środków.

 – tak w październiku z zapowiadanych zmian tłumaczył się Aleksander Miszalski, prezydent Krakowa. Uzasadniał, że widzi "potrzebę wprowadzenia do urzędu profesjonalnego zarządzania, menedżerów, którzy zmienią sposób myślenia i będą pracować w oparciu o najnowsze metody zarządzania".

Dyrektorzy będą podlegać w sposób bezpośredni prezydentowi Krakowa i jego zastępcom. Konkursy na stanowiska przeprowadził Wydział Organizacji i Nadzoru UMK. Funkcje dyrektorów obejmą: 

  • Joanna Niewidok – Departament Prezydencki, 
  • Paulina Typel-Walczykiewicz – Departament Spraw Obywatelskich, 
  • Maria Wojtacha – Departament Komunalny, 
  • Monika Kosztyła – Departament Polityki Społecznej, 
  • Daniel Wiśniowski – Departament Marki Kraków, 
  • Tomasz Kudzia – Departament Zrównoważonego Rozwoju, 
  • Jacek Drabik – Departament Edukacji. 

Janusz Sepioł – Główny Architekt Miasta – nie został wybrany w trybie konkursowym. Od 1 stycznia 2025 r. będzie sprawował funkcję dyrektora Biura Architekta Miasta i równocześnie dyrektora Departamentu Ładu Przestrzennego.

Departament Prezydencki obejmie swym zakresem zarządczym funkcjonowanie: Kancelarii Prezydenta, Biura Nadzoru Właścicielskiego, Wydziału Skarbu Miasta, Wydziału Kultury, instytucji kultury.

Departament Spraw Obywatelskich będzie sprawować zarząd nad Urzędem Stanu Cywilnego, Wydziałem Spraw Administracyjnych, Wydziałem Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

Departament Marki Kraków ma pełnić zarząd nad Wydziałem Komunikacji Społecznej, Centrum Obsługi Informatycznej, Wydziałem Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego.

Departament Ładu Przestrzennego obejmie zarząd nad Wydziałem Architektury i Urbanistyki, Wydziałem Planowania Przestrzennego, Wydziałem Geodezji, Biurem Architekta Miasta.

Departament Zrównoważonego Rozwoju będzie zarządzać Wydziałem ds. Turystyki, Wydziałem Strategii i Funduszy Europejskich, Wydziałem Przedsiębiorczości i Innowacji, Wydziałem Środowiska i Klimatu, Grodzkiego Urzędu Pracy, Zarządem Zieleni Miejskiej, Fundacją Miejski Park i Ogród Zoologiczny.

Departament Komunalny będzie zarządzać Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarządem Transportu Publicznego, Zarządem Cmentarzy Komunalnych, Zarządem Inwestycji Miejskich, Zarządem Dróg Miasta Krakowa, Zarządem Infrastruktury Wodnej.

Departament Polityki Społecznej ma sprawować zarząd nad Krakowskim Centrum Świadczeń, Wydziałem Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia, Wydziałem Mieszkalnictwa, Zarządem Budynków Komunalnych, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień, żłobkami, domami pomocy społecznej i innymi jednostkami pomocy społecznej

Departament Edukacji będzie zarządzał Wydziałem Edukacji i Projektów Edukacyjnych, Miejskim Centrum Obsługi Oświaty i jednostkami systemu oświaty.

Do uprawnień i obowiązków dyrektora departamentu należą m.in.: 

  • opiniowanie projektów dokumentów strategicznych i przedstawienie je do zatwierdzenia prezydenta Krakowa oraz właściwemu zastępcy prezydenta Krakowa; 
  • weryfikowanie we współpracy z audytorem wewnętrznym z Centrum Audytu i Kontroli Analitycznej oraz komórkami nadzorującymi miejskie jednostki organizacyjne planowanych wydatków komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych; 
  • zatwierdzenie przygotowanych planów wieloletnich i rocznych; 
  • nadzorowanie procesu okresowego monitorowania wykonania zadań, ocena sprawozdań z wykonania zadań; 
  • koordynacja współdziałania komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych.
Źródło: Polska Agencja Prasowa
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama