Urzędnicy zapukają do drzwi mieszkańców Olsztyna
Ze względu na dużą liczbę decyzji, proces ich doręczania będzie realizowany etapami. Pracownicy zaczną od osiedli:
- Dajtki,
- Mazurskiego,
- Gutkowo,
- Kortowo,
- Brzeziny.
W kolejnych tygodniach odwiedzą pozostałe rejony Olsztyna. Urzędnicy zapewniają, że każdy mieszkaniec otrzyma dokument na czas, jednak w razie braku doręczenia do końca marca 2025 roku należy zgłosić się do Wydziału Podatków i Opłat.
Decyzje podatkowe zostaną dostarczone na wskazany adres zamieszkania. Odbiorca będzie zobowiązany do podpisania potwierdzenia odbioru. Jeśli goniec zastanie mieszkańca nieobecnym, zostawi awizo. W takim przypadku szczegółowych informacji o odbiorze korespondencji udziela Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta pod numerem telefonu 89 527 31 11 wew. 604.
15 marca 2025 r. upływa termin płatności pierwszej raty. Mieszkańcy, którzy otrzymają decyzje w późniejszym terminie, mają 14 dni na uregulowanie należności od daty doręczenia dokumentu. Wpłat można dokonać przelewem na wskazany numer konta, w oddziałach Banku Handlowego, placówkach Poczty Polskiej oraz za pomocą wpłatomatu w Ratuszu. W większości tych miejsc nie są pobierane dodatkowe opłaty za transakcje.
Termin płatności I raty podatku upływa 15 marca 2025 roku. Mieszkańcy, do których decyzje trafią dopiero w ostatnim etapie roznoszenia, czyli w połowie marca, zgodnie z przepisami zawartymi w ustawie ordynacja podatkowa, mają 14 dni na uregulowanie należności, liczone od daty faktycznego doręczenia decyzji.