W maju 2024 r. łódzki samorząd zawarł z firmą Solaris Bus & Coach umowę 10-letniego najmu wraz z serwisem:
- 48 autobusów przegubowych, 18-metrowych,
- 15 autobusów krótkich, 12-metrowych.
Pierwsze nowe autobusy hybrydowe już kursują po Łodzi
Pierwsze z zamówionych pojazdów przeszły szczegółowe odbiory, zostały zarejestrowane i uzyskały niezbędne licencje. Zadebiutowały już na liniach 55, 68 i 75.
Zgodnie z umową producent miał dostarczyć wszystkie autobusy w ciągu 40 tygodni od daty podpisania umowy, co oznacza, że na realizację całego zamówienia wykonawca ma czas do końca lutego przyszłego roku.
- Wszystkie z dostarczonych przez Solaris Bus & Coach pojazdów będą wyposażone w system mild hybrid, który magazynuje energię powstającą podczas hamowania i używa jej do wspomagania silnika spalinowego. Dotychczasowa eksploatacja tego typu autobusów pokazała, że ten system się sprawdza i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 proc. To korzyść zarówno dla środowiska jak i dla miejskiego przewoźnika - informują w komunikacie prasowym łódzcy urzędnicy.
Ma być oszczędniej. Mniejsze zużycie paliwa jednym z kryteriów wyboru autobusów hybrydowych dla Łodzi
Nowe autobusy są niskopodłogowe i klimatyzowane. Według MPK, na etapie przetargu na wynajem pojazdów brano pod uwagę nie tylko ich cenę; dodatkowo punktowane był m.in. moduł hybrydowy, liczba miejsc dostępnych z niskiej podłogi oraz zużycie paliwa.
Nowe autobusy zostaną rozdzielone między Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady. Dodatkowo jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź. Prowadzone będą na nim kursy dla kandydatów na przyszłych kierowców.