Dobra wiadomość dla urzędników, pracujących w olsztyńskim ratuszu. Prezydent Olsztyna Robert Szewczyk zdecydował, że wtorek (24 grudnia) będzie w Urzędzie Miasta dniem wolnym od pracy. To oznacza, że w świątecznym tygodniu instytucja będzie czynna w poniedziałek (23 grudnia w godz. 8-16) oraz w piątek (27 grudnia w godz. 7:30-15:30). Warto więc już w najbliższych dniach załatwić wszystkie pilne sprawy w olsztyńskim ratuszu. Urząd Miasta w Olsztynie nie będzie też czynny w Nowy Rok, 1 stycznia.
Zatem olsztyńscy urzędnicy dostali w tym roku to, co pracownicy handlu otrzymają dopiero za rok, i to po wielu latach próśb. Przypomnijmy, że w listopadzie 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację przewidującą ustanowienie 24 grudnia dniem wolnym dla wszystkich pracowników, w tym pracowników placówek handlowych, dla których teraz zgodnie z ustawą o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta Wigilia jest dniem roboczym do godziny 14. Nowela przewiduje też, że od 2025 r. trzy niedziele poprzedzające Wigilię będą handlowe. Sejm przyjął również poprawkę Senatu, która zakłada, że w grudniu pracownik handlu nie będzie mógł pracować więcej niż dwie niedziele.