Marek Gancarczyk, rzecznik MPK, poinformował, że testowany 12-metrowy pojazd jest czwartą generacją autobusu wodorowego Mercedesa. Jest wyposażony w największą baterię trakcyjną spośród wszystkich autobusów wodorowych dostępnych obecnie na rynku, o pojemności do 300kWh. Dodatkowo mieści w zbiorniku do 30 kg wodoru. Dzięki temu jego zasięg - na jednym tankowaniu i ładowaniu baterii - wynosi minimum 400 km.
To spokojnie wystarczy do całodniowej obsługi regularnej linii, bez konieczności zjazdu do zajezdni.
- zaznaczył Marek Gancarczyk.
Autobus będzie testowany przez MPK w Krakowie do 8 stycznia 2025 r. W tym czasie pojawi się na liniach 128, 148 i 300. Pojazd będzie stacjonował w zajezdni Płaszów i tam też będzie tankowany.
Według Gancarczyka testy autobusów zasilanych wodorem prowadzone są przez krakowskie MPK od ponad dwóch lat. Związane są one m.in. z ogłoszonym 3 grudnia przez przewoźnika przetargiem na dostawę kolejnych zeroemisyjnych autobusów. Zamówienie dotyczy 42 takich pojazdów, z czego 10 to autobusy zasilane wodorem, a 32 - elektryczne.