Przejdź do głównych treściPrzejdź do głównego menu
Reklama

Drobne naprawy u seniorów. Fachowiec pomoże. Bezpłatnie

Pęknięta uszczelka w kranie, która trzeba wymienić? Nie ma problemu! Lustro do powieszenia? Załatwione! Wymiana zamka w drzwiach? Oczywiście, szybko i fachowo! A co równie istotne - bezpłatnie. "Złota Rączka dla Seniora", czyli miejski program funkcjonujący w Suwałkach od kilku lat, będzie kontynuowany. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z tej formy pomocy?
hydraulika - zdj. poglądowe
Seniorzy w Suwałkach mogą liczyć choćby na drobne usługi hydrauliczne. I to za darmo.

Autor: Pixabay

Źródło: pełne prawa - licencja Creative Commons

Program "Złota Rączka dla Seniora" jest realizowany w Suwałkach od 2020 r. Prezydent Czesław Renkiewicz zadecydował o jego kontynuacji. O tym, że jest potrzebny i spełnia swoje zdanie, świadczą coroczne dane. Na przykład w 2024 r. liczba wykonanych przez specjalistów usług w mieszkaniach seniorów przekroczyła tysiąc. 

Kto może skorzystać z programu "Złota Rączka dla Seniora"? W jakich sprawach pomogą fachowcy?

Program przygotowany został z myślą o suwalskich seniorach, którzy nie mają możliwości samodzielnego wykonania drobnych napraw, a nie zawsze mogą liczyć na wsparcie rodziny. Z programu mogą skorzystać mieszkańcy Suwałk, samotnie zamieszkujący, w wieku powyżej 70 lat lub powyżej 60 lat z orzeczonym, umiarkowanym lub znacznym stopniem niepełnosprawności.

Dzięki programowi seniorzy mają dostęp do bezpłatnych usług w zakresie drobnych napraw domowych, m.in. jak: 

  • wymiana żarówek, gniazdek elektrycznych, uszczelek w kranach, 
  • odpowietrzenie kaloryferów, 
  • wymiana lub montaż zamków w drzwiach oraz klamek, 
  • regulacja opadniętych drzwi, 
  • zawieszenie obrazów lub luster.

Ale zakres usług jest szerszy. W minionym roku specjaliści m.in: ustawiali i kodowali dekodery RTV, poziomowali i ustawiali pralki, wymienili szyby w piekarniku, zamontowali karnisze, szafki, żaluzje, spłuczki czy żyrandole.

Realizacją programu w tym roku zajmie się ponownie, od 15 stycznia, Spółdzielnia Socjalna „Perspektywa”. Swoje potrzeby seniorzy mogą zgłaszać od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00 pod numerem telefonu 517-871-124 lub droga mailową na adres: [email protected].

Sama usługa dla seniorów jest bezpłatna. Jednak materiały niezbędne do wykonania prac musi zapewnić osoba ubiegająca się o wsparcie. Możliwy jest zakup materiałów przez specjalistę. Koszty ponosi jednakże zawsze osoba zamawiająca usługę. 

Źródło: Polska Agencja Prasowa
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama